lördag 20 december 2008

Kvällsskidåkning och västrakalven runt

Idag har vi kört hårt ifrån morgon till kväll. På förmiddagen så gick turen runt Västrakalven. Den är ca 1 mil och går runt Tandådalens skidanläggning. Slingan går genom fin natur och är lätt åkt. Tyvärr så var inte vädret på våran sida runt -1 och nysnö. Vilket gjorde att fästvallan frös i och snö fastnade under skidorna :(
På kvällen så var det ut i pisten och där var det faktiskt inte så uppkört, utan backarna var riktigt bra. Vi kunde inte låta bli att avsluta dagen med en soft afterski på Ski Lodge.

Ski lodge bartenders gör ett mycket bra jobb.

Humöret är på topp under kvällsskidåkningen.
Om ett eller kanske två år är det knatte porten som gäller.
Ett glatt gäng sugna på kvällsskidåkning.

Martina & Ewa kämpar med vagnarna, trots föret. 
Ottilia trivs bra i vagnen.
Ur lastning och snart avfärd.
Finns det någon bättre syn när rullgardinen går upp.

1 kommentar:

Sofy sa...

Tjenare! Läser och uppdaterar mig nästan dagligen om vad ni har för er i Sälen! Nu kommer jag upp och bloggar jag med, jag är ju en av era bloggkompisar på skistarmagazine!

Kort fråga: Fick ni betala fullt pris för alla liftkort under er bloggvistelse eller blir ni sponsrade på något sätt av Skistar? De på skistar lottade ju ut en veckas liftkort till de som ville blogga en vecka på deras sida och vi har ju funnits där ett tag nu...

ps, svara gärna i kommentarsfältet i min blogg, www.fialuttalej.blogspot.com

Tack för underhållande bilder och text! //Sofia, den pensionerade tävlingsåkaren